ALGEMENE VOORWAARDEN
Artikel 1 – Definities
-
Eco Cleaning Limburg: Eco Cleaning Limburg, gevestigd te Nederweert, KvK-nummer 89975987.
-
Klant: degene met wie Eco Cleaning Limburg een overeenkomst is aangegaan.
-
Partijen: Eco Cleaning Limburg en Klant te samen.
-
Consument; een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
-
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Eco Cleaning Limburg.
-
Eco Cleaning Limburg en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
-
Eco Cleaning Limburg en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
-
Eco Cleaning Limburg hanteert prijzen in euro’s inclusief BTW en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
-
Eco Cleaning Limburg mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
-
De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Eco Cleaning Limburg vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
-
De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Eco Cleaning Limburg, geldend voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
-
Wanneer Eco Cleaning Limburg en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
-
Eco Cleaning Limburg mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
-
Eco Cleaning Limburg moet de Klant tijdig laten weten waarom een hogere prijs is gerechtvaardigd, als deze 10% hoger uit gaat vallen.
-
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen.
-
Eco Cleaning Limburg mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
-
Eco Cleaning Limburg zal prijsaanpassingen mededelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
-
De consument mag de overeenkomst met Eco Cleaning Limburg opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn
-
Eco Cleaning Limburg mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
-
De Consument dient direct te betalen na levering.
-
De Klant moet een betaling achteraf binnen 30 dagen na levering hebben voldaan.
-
De betalingstermijnen die Eco Cleaning Limburg hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Eco Cleaning Limburg aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
-
Eco Cleaning Limburg mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 – Gevolgen te late betaling
-
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Eco Cleaning Limburg de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand van handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
-
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Eco Cleaning Limburg.
-
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor het buitengerechtelijke incassokosten.
-
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Eco Cleaning Limburg zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
-
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Eco Cleaning Limburg op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
-
Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Eco Cleaning Limburg, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
-
Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanner:
-
De dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringsopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft;
-
Het een spoedreparatie betreft;
-
Het weddenschappen of loterijen heeft;
-
De consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht;
-
Het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien.
-
-
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint;
-
Zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten;
-
Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud van internet gaat afnemen.
-
-
De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@eco-cleaning-limburg.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier.
Artikel 7 – Opschortingsrecht
-
Tenzij de klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 8 – Verrekening
-
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Eco Cleaning Limburg te verrekenen met een vordering op Eco Cleaning Limburg.
Artikel 9 – Verzekering
-
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings-, waterschade en diefstal:
-
Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst.
-
Zaken van Eco Cleaning Limburg die bij de Klant aanwezig zijn.
-
Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd.
-
-
De Klant geeft op eerste verzoek van Eco Cleaning Limburg de polis van zijn verzekeringen ter inzage.
Artikel 10 – Garantie
-
Wanneer de Klant en Eco Cleaning Limburg een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Eco Cleaning Limburg enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 11 – Uitvoering van de overeenkomst
-
Eco Cleaning Limburg voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
-
Eco Cleaning Limburg mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels door anderen laten uitvoeren.
-
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
-
De Klant moet er voor zorgen de Eco Cleaning Limburg op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
-
Zorgt de Klant er niet voor de Eco Cleaning Limburg tijdig kan beginnen, dan komen daaruit voorvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 12- informatieverstrekking door de Klant
-
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Eco Cleaning Limburg.
-
De klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegeven en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
-
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Eco Cleaning Limburg de betreffende bescheiden.
-
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Eco Cleaning Limburg redelijkerwijs verlangende informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende kosten extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 13 – Vrijwaring
-
De Klant vrijwaart Eco Cleaning Limburg tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Eco Cleaning Limburg geleverde producten en/of diensten.
Artikel 14 – Klachten
-
De Klant moet een door Eco Cleaning Limburg geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
-
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Eco Cleaning Limburg daarvan op de hoogte stellen binnen 1 week na het vaststellen van de tekortkoming.
-
Een consument moet uiterlijk binnen 2 dagen na het vaststellen van de tekortkoming Eco Cleaning Limburg hiervan op de hoogte stellen.
-
De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Eco Cleaning Limburg hierop gepast kan reageren.
-
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Eco Cleaning Limburg.
-
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisten dat Eco Cleaning Limburg andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 15 – Ingebrekestelling
-
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Eco Cleaning Limburg, via een aangetekende brief of e-mail aan: info@eco-cleaning-limburg.nl.
-
De klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Eco Cleaning Limburg ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 16 – Aansprakelijkheid Klant
-
Wanneer Eco Cleaning Limburg een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 17 – Aansprakelijkheid Eco Cleaning Limburg
-
Eco Cleaning Limburg is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
-
Wanneer Eco Cleaning Limburg aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
-
Eco Cleaning Limburg is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
-
Wanneer Eco Cleaning Limburg aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
-
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen en omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 18 – Vervaltermijn
-
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Eco Cleaning Limburg vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:80 BW.
Artikel 19 – Ontbinding
-
De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Eco Cleaning Limburg toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkomingen de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
-
Is de nakoming van verplichtingen door Eco Cleaning Limburg nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Eco Cleaning Limburg in verzuim is.
-
Eco Cleaning Limburg mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Eco Cleaning Limburg kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 20 – Overmacht
-
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Eco Cleaning Limburg door de Klant niet aan Eco Cleaning Limburg kan worden toegerekend wanneer er sprak is van overmacht.
-
Onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook:
-
Een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp, Wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen, Stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- of telecomstoringen, Computervirussen, Stakingen, Overheidsmaatregelen, Vervoersproblemen, Slechte weersomstandigheden, Werkonderbrekingen.
-
Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor Eco Cleaning Limburg één of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Eco Cleaning Limburg deze kan nakomen.
-
Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Eco Cleaning Limburg de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
-
Eco Cleaning Limburg hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Eco Cleaning Limburg hiervan voordeel heeft.
Artikel 21 – Wijziging overeenkomst
-
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Eco Cleaning Limburg de overeenkomst aanpassen.
Artikel 22 – Wijziging algemene voorwaarden
-
Eco Cleaning Limburg mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
-
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Eco Cleaning Limburg altijd doorvoeren.
-
Ingrijpende wijzigingen zal Eco Cleaning Limburg zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
-
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 23 – Overgang van rechten
-
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Eco Cleaning Limburg aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Eco Cleaning Limburg.
-
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 24 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
-
Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
-
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Eco Cleaning Limburg bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 25 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
-
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Eco Cleaning Limburg is Nederlands recht van toepassing.
-
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Eco Cleaning Limburg is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Eco Cleaning Limburg, tenzij de wet iets anders bepaalt
Opgesteld op 08 – december – 2023, te Nederweert.